perjantai 24. kesäkuuta 2011

KESKIKESÄN JUHLAA


Juhannusaatto! Aamu alkoi reippaalla juoksulenkillä, sitten keräiltiin vähän kukkasia kotiin. Äsken käytiin onnittelemassa miehen 92 vuotta täyttävää mummia. Nyt vois vaihtaa vapaalle: mummilaan syömään, saunomaan ja seurustelemaan ja myöhemmin illalla oman kylän juhannuskokolle. Näistä on meidän juhannus tehty!

 
MUUMIPEIKON JUHANNUSRUNO

Pään painan ruohikolle
ja oion jalkojain.
En jaksa pohdiskella,
mä tahdon olla vain.

Sen viisaammat voi tehdä,
mä päivän kultaan jään.
Mä tunnen kaikki tuoksut
ja luonnon loiston nään.

Voi leikitellä mielikseen,
voi ottaa jättää paikoilleen
tai olla niin kuin luonnostaan
ja maata vaan.

Mä peikko siihen uskoon jään,
on maailmaa tää minkä nyt mä nään.

-Tove Jansson

ILOISTA JA NAUTINNOLLISTA JUHANNUSTA KAIKILLE!

5 kommenttia:

  1. Täällä Juhannuskokko takassa ja siellä paistettiin Aksulle nakkia.
    Hyvää Juhannusta.
    Parkkilat

    VastaaPoista
  2. Olipa Mukava lukea tuo runo. En ollut sitä missään ennen nähnytkään :)
    Kiitos! oli mukavaa :) :)
    mummeli

    VastaaPoista
  3. Meillä pionit vasta suunnittelee nuppujensa aukaisemista. Kieli pitkällä joka päivä odottelen, että Festiva Maximan nyrkinkokoiset nuput muuttuisivat pesuvadinkokoisiksi kukiksi!

    Mukavaa juhannusta - ja lomaa!
    Tiina

    VastaaPoista