torstai 18. heinäkuuta 2013

Round trip Rodoksen saarella

Neljäs päivä Rodoksella alkoi tästä. Vuokrattiin auto ja lähdettiin kiertämään saarta aamulla heti klo 8.

Tsambikan rannalla käytiin tepastelemassa ja ottamassa kuvia. Uskomattoman hieno ranta ja maisemat upeat!

Tsambikasta ajeltiin Lindokseen, joka oli tämän reissun päätavoitteena nähdä.
Kuva on otettu pieneltä parkkipaikalta ennen varsinaista Lindoksen kylää ja Akropoliksen linnoituksen raunioita.

Akropoliksen linnoitukselle tietenkin kiivettiin. Oli kuuma ja hiki virtasi, mutta nyt voi sanoa, että onneksi oli sen verran jonoa ettei tullut ravattua liian nopealla tempolla kukkulalle :) Maisemat oli upeat ja tässä maistiaisia teillekin.

Alhaalla on ihana ranta kallioiden lomassa. Tämän tyyppisiä kuolattiin netissä ennen matkaa ja nyt ne on nähty ihan luonnossa. Upeaa!

Lindoksen kylä Akropolikselta kuvattuna.

Tässä samainen ranta, joka oli ylempänä kuvattuna Akropolikselta.

Sitten matka jatkui ja maisemat vaihtui aika karuiksi ajettaessa Saaren eteläkärkeä kohti. Asumuksia ei juuri näkynyt. Kattavian jälkeen saaren länsirannikolla tie tuli takaisin meren rantaan ja huomattiin upea aallokko. Laitettiin auto tien varteen parkkiin ja mentiin rannalle ihastelemaan. Tuuli on niin kova ettei hattukaan pysynyt päässä :) Mutta upea kokemus oli tämäkin... ei ole tämä tyttö tuollaisia aaltoja ennen nähnyt.

Rantahiekkaan kirjoitin tämän tekstin ja tästä kuvasta tulee kansikuva kirjaan, joka ajateltiin tästä ihanasta matkasta sitten kotona tehdä.

Länsirannikolla ajellessa maisemat oli ihan toisenlaiset kuin itärannikolla. Vuoristoa ja karua maisemaa, mutta upeat oli nämäkin maisemat. Tässä kohoaa saaren korkein vuori Attávyros, joka on 1215m merenpinnasta.

Attávyroksen juurella on kylä nimeltään Ebonas, jossa on viinitila ja sielläkin käytiin. Mukaan tarttui muutama erittäin hyvä viini joulupöytää odottamaan :)

Viinitilalta ajeltiin sitten vielä Jumboon, joka on paikallinen jätisuuri kauppa, josta saa kaikkea mitä ihminen tarvitsee ja ei tarvitse. Jotain sieltä meidän kassiin hyppäsi ;)

Kerrassaan upea reissu ja upea päivä! Illalla käytiin vielä syömässä hyvin kauniissa ja viihtyisässä tavernassa lähistöllä. Sitten istahdettiin hotellin parvekkeelle vielä hetkeksi ja niinhän siinä kävi, että Jukka herätteli minut siitä mukavasta tuolista, kun oli aika siirtyä sänkyyn :)

Nyt biksut päälle ja rannalle!